"Katachtige "winst voor Michiel Hagreis

Het leek wel een kat en muis spelletje.

In de partij tegen Loes Grooters miste tegenstander Michiel Hagreis verschillende keren de winst en Loes kreeg uitzicht op een puntendeling, maar geheel onnodig accepteerde zij schijfverlies om tot een wederzijdse doorbraak te komen, waarna Michiel beslissend voordeel verkreeg in het eindspel, en nu liet hij zijn prooi niet meer ontsnappen. Heel interessant was de partij tussen Yuen Wong en Henk de Lange. Yuen nam een dure dam en deze was normaal gesproken niet goed genoeg om te winnen maar Henk maakte een ernstige fout in het eindspel en daarna was het snel gebeurd. De eerste ingeving van Henk zou de juiste zet geweest zijn , maar (te} lang nadenken vertroebelde zijn blik.

De partij tussen Arie Hanegraaf en Willem Buschers was er eentje met wisselende kansen maar Willem lachte het laatst en het langst. De frivole spelopvatting van Willem zorgt altijd weer voor spectaculaire taferelen. Het leek er op dat alle risico’s werden gemeden in de partij tussen Jan Bosch en Marinus Bosman, en de puntendeling kwam dan ook niet als een verrassing. Je zou ook kunnen zeggen dat het ging om een knap staaltje van evenwichtskunst. De partij tussen Nico Rosink en Tonnie Keijzer was er een van de lange adem . Het kostte Nico Rosink heel wat tijd om het keizerlijke bolwerk te slechten. Onder de aanhoudende druk maakte Tonnie een foutje en na een lang eindspel gingen de punten naar Nico. Fons ten Broeke maakte een frisse en montere indruk en dat bevestigde hij met een overtuigende overwinning op Marinus Freriks.

L.Grooters- M.Hagreis 0-2

W.Buschers- A.Hanegraaf 2-0