Peter Behrens is een doorzetter

Leo Springer heeft de gewoonte om, zeker in het begin van de partij ,zijn zetten in hoog tempo op het bord te knallen.

Tegen Nico Rosink leidde dat tot een snelle nederlaag. Onvoldoende zetcontrole was de oorzaak van een fatale blunder van Leo. Fons ten Broeke nam wel voldoende tijd voor zijn beslissing, maar zag toch een verrassende combinatie over het hoofd en Henk de Lange profiteerde daarvan. Willem Buschers liet zich met zijn avontuurlijke geest maar weer eens opsluiten, maar Peter van Esch speelde het keurig volgens het boekje en Willem kwam er al snel niet meer aan te pas. Gerard Santen stond opgesloten in een hekstelling , maar een voorpost van tegenstander Marinus Bosman bood Gerard de mogelijkheid om daar weer uit te komen ,maar hij maakte een verkeerde keuze en kreeg een dikke damcombinatie naar de oren. Loes Grooters staat hoog op de ranglijst en had de eer om aan te treden tegen meervoudig kampioen Yuen Wong. Ze speelde kalm en onverstoorbaar haar zetten en wist het lang vol te houden, maar de druk van Yuen nam toe en vervolgens maakte Loes een foutje en daar wist Yuen wel raad mee. Jan Koerselman staat bekend om zijn degelijke spel , maar kan soms plotsklaps iets over het hoofd zien. Zo ging het ook tegen Jan Bosch die op fraaie wijze een doorbraak wist te forceren en vervolgens op secure wijze de winst veilig stelde. Het was ook een avond waarop de strategie van de halve hekstelling verschillende keren op het bord kwam. Michiel Hagreis maakte gebruik van deze tactiek tegen Arie Hanegraaf die knap stand hield maar uiteindelijk toch niet de weg naar de remise wist te vinden. Ook Tonnie Keijzer hanteerde deze tactiek tegen Peter Behrens maar die is uit heel taai hout gesneden en op verdienstelijke wijze wist hij met degelijk centrumspel een puntendeling uit het vuur te slepen.

L.Grooters- Y.Wong 0-2

W.Buschers- P.Van Esch 0-2