Loes "Houdini"Grooters ontsnapt.

De eerste ronde van de onderlinge competitie bij de Bornse Dam Vereniging en er werd direct weer fel om de punten gestreden.

Loes Grooters probeerde Jos Moorman in de val te lokken, maar wie een kuil voor een ander graaft…… Eenmaal van de schrik bekomen kwam Loes tot de ontdekking dat ze twee schijven achter stond. Maar ze bleef loeren op een foutje van haar tegenstander om haar hachje toch nog te kunnen redden. Jos werd wat overmoedig en trapte in een gemene doorbraak combinatie en uiteindelijk wist Loes de partij ook nog te winnen ! In een partij met een eigenaardige wending ging het aanvankelijk gelijk op tussen Tonnie Keijzer en Gerard Santen. Gerard wachtte te lang met damhalen en kwam er vervolgens niet meer aan te pas. Ayla Nur wist met nauwkeurig spel te winnen van nieuwkomer Jelle Jepma. Marinus Freriks speelde aanvankelijk goed tegen Nico Rosink maar raakte gaandeweg het spoor bijster.

Arie Hanegraaf verweerde zich uiterst taai tegen Yuen Wong maar had te veel randschijven en werd vast gezet. Henk de Lange miste al vroeg in de partij een fraaie en winnende “plakker” , waarna Willem Buschers zich uitermate taai begon te verdedigen maar ook hier kwam Willem te veel aan de rand te staan en werd uiteindelijk vastgezet. Michiel Hagreis lijkt een abonnement te hebben op de langste partij, en Fons ten Broeke was in al zijn taaiheid volop bereid om daar aan mee te werken. Michiel kreeg voordeel maar het was niet voldoende voor de winst totdat Fons meende dat het nodig was om nog een schijf te offeren in het eindspel en dat werd hem uiteindelijk fataal.

D.Oude Egberink- M.Bosman 0-2

L.Grooters- J.Moorman 2-0