Knappe overwinning voor Dexter Oude Egberink

Er werd o.a. gespeeld voor de beker competitie van de Bornse Dam Vereniging.

Bart Venneker maakte al snel twee foutjes tegen Jan Bosch en zag het hopeloze van verder verweer in en staakte de strijd. Gerard Santen was nog maar net goed en wel begonnen toen hij een vernietigende damcombinatie om de oren kreeg. Marinus Bosman incasseerde zo al snel beide punten. Bennie Vetketel en Marinus Freriks produceerden een langdurig bekeravontuur. In de partij wist Marinus het nog gelijk te houden, maar in de noodzakelijk geworden sneldampartij trok Bennie aan het langste eind. Peter van Esch dacht lang na tegen Nico Rosink maar vond niet de beste zet en in het eindspel kon Nico het verkregen voordeel verzilveren. In de onderlinge was Leo Springer al snel klaar met Richard Vollenbroek en dat leverde Leo de volle winst op. Dexter Oude Egberink won knap van Jelle Jepma. Jelle wist de partij nog te rekken tot in het eindspel , maar met een drieslag werd zijn dam uiteindelijk afgenomen.

Willem Buschers en Fons ten Broeke speelden een prachtige partij die vol zat met valkuilen en wonderlijke finesses en het was Willem die uiteindelijk aan het langste eind trok. Arie Hanegraaf was aanvankelijk de bovenliggende partij tegen Loes Grooters, maar zij wist zich aan de verstikkende wurggreep te ontworstelen. Door middel van een vernuftige plakker kwam zij op gelijke hoogte met wederzijds een dam. Toen Arie wat al te gretig een schijfje probeerde te winnen kreeg hij het deksel op de neus en zo boekte Loes, alweer , een fortuinlijke overwinning. Michiel Hagreis had lange tijd uitzicht op remise tegen kampioen Yuen Wong ,maar een kleine onnauwkeurigheid kostte hem uiteindelijk de kop. Op de zaterdag vertrok het landelijke team nogal optimistisch naar het Drentse land waar het tegen Hijken DTC 3 goede kansen dacht te hebben. Maar geheel onverwacht werd het dolende team getrakteerd op een 12-8 nederlaag. Er ging domweg teveel mis. Michiel Hagreis en Anton Jurg wisten nog wel te winnen maar daar stonden maar liefst vier nederlagen tegenover.

J.Bosch- B.Venneker 2-0

B.Vetketel- M.Freriks 1-1