Knap staaltje vakwerk van Yuen Wong

Prachtige partijen in de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging.

Snel en geruisloos gingen Arie Hanegraaf en Richard Vollenbroek richting punten deling. Ook Jan Bosch en Leo Springer gaven mekaar niets toe en dat leidde ook tot een onvermijdelijke remise. Daarentegen was er een felle en interessante strijd op het bord tussen Gerard Santen en Willem Buschers. Voor de neutrale toeschouwer is het altijd smullen om Willem aan het werk te zien met zijn interessante en onbevreesde speelstijl waarmee hij zijn tegenstander maar ook zichzelf het moeras in trekt. Met zijn frivole voorposten kwam Willem in de problemen ,maar later in de partij keerden de kansen volledig en kwam Willem gewonnen te staan. Maar het voordeel verwaterde en uiteindelijk werd het remise. Loes Grooters had aanvankelijk het beste van het spel maar tegen het eind van de partij zag zij een damcombinatie over het hoofd. Deze werd verzilverd door Marinus Bosman maar het was niet genoeg voor de winst. Remise derhalve en het engeltje op de schouder van Loes zat er dus nog steeds.

Marinus Freriks boekte een mooie overwinning en Fons ten Broeke was het slachtoffer. Tonnie Keijzer combineerde naar dam en Bennie Vetketel kreeg geen kans meer om het onheil af te wenden. Henk de Lange en Michiel Hagreis speelden een interessante partij en uiteindelijk was de puntendeling een onvermijdelijk gevolg van alle krachtsinspanningen. Henk had kunnen winnen met een fraaie forcing maar dat zat diep verborgen in de stand en werd dus ook niet gezien. Jos Moorman kan nog minimaal een ronde verder bekeren na de winst op Dexter Oude Egberink. In de wandel gangen werd al gefluisterd dat Yuen Wong al een voorschot op de titel heeft genomen. Dat is wel wat voorbarig want er zijn nog maar vijf ronden gespeeld. Feit is wel dat Yuen tegen nummer twee Nico Rosink een knap staaltje vakwerk liet zien. Op prachtige wijze wist hij van uit een hekstelling beslissend voordeel te verkrijgen.

L.Springer- J.Bosch 1-1

L.Grooters- M.Bosman 1-1