Winst voor bondsteam in eerste wedstrijd.

vlnr. Gerard Santen en Jos Moorman

Op de clubavond werd Gerard Santen door voorzitter Jos Moorman in het zonnetje gezet vanwege zijn 50 jarig lidmaatschap van de vereniging.

Na een lange afwezigheid speelde Fons ten Broeke een behoorlijke partij , maar verloor uiteindelijk toch van de zeer geroutineerde Jan Koerselman. Tonnie Keijzer had terreinnadeel tegen Nico Rosink en dat werd hem uiteindelijk fataal. Gerard Santen stond onder positionele druk tegen Michiel Hagreis en maakte ook nog een ernstige misrekening. Loes Grooters combineerde zeer fraai naar dam tegen Jan Bosch maar de kansen keerden uiteindelijk toch en vervolgens ging Loes met een schijf minder op knappe wijze naar een verdiende remise. Merkwaardig was de partij tussen Willem Buschers en Bart Venneker. Er was sprake van wisselende kansen en op het moment dat Willem de partij op slag kon winnen deed hij een onreglementaire zet en verloor uiteindelijk zelfs nog. De partij tussen Henk de Lange en Jos Moorman ging gelijk op met de daarbij behorende uitslag. Het zelfde kan gezegd worden over de partij tussen Johan Essink en Gerrit Bosch. Op de zaterdag won het eerste team overtuigend met 12-4 van de reserves van Eye-T Webdesign. Overwinningen waren er voor Nico Rosink, Anton Jurg, Jan Koerselman en Frank Krijnen.

Reacties zijn gesloten.