Sterke partij van Fons ten Broeke.

Een interessant avondje vrijwillig ploeteren op het dambord.

Een sterke partij van Fons ten Broeke tegen Willem Buschers. Hij bekroonde een goede partij opbouw met een beslissende combinatie. Jan Bosch en Henk de Lange speelden een ingewikkelde opening en dat moest uiteindelijk leiden tot een flinke vereenvoudiging waarna werd besloten om de punten te delen. Jelle Jepma kon combinatief winnen van Peter van Esch maar dat werd niet gezien. Uiteindelijk was het Peter die de partij besliste met een lichte combi. Michiel Hagreis won overtuigend van Bart Venneker. Hij haalde doeltreffend uit met een fraaie doorbraak combinatie. Gerard Santen stond aanvankelijk best wel goed tegen een “door de wol geverfde” Tonnie Keijzer. Het leek richting remise te gaan totdat Gerard onnodig een schijf weggaf en toen was het snel gebeurd. Johan Essink speelde verdienstelijk tegen kampioen Yuen Wong en het leek remise te worden, maar Johan maakte een klein foutje. Maar deze winstkans was niet aan Yuen besteed. Vervolgens miste Johan de remise kans in het dunne eindspel en nu ging Yuen wel naar de winst.

Y.Wong- J. Essink 2-0

P.van Esch- J. Jepma 2-0